Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
- Kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
- Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu działania administracji publicznej.
- Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy.
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady.
- Wykonywanie i określenie sposobu wykonywania uchwał Rady oraz przedkładanie na sesjach sprawozdań z ich wykonania.
- Ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu.
- Przedkładanie uchwał Wojewodzie, a w zakresie spraw budżetowych również Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
- Reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.
- Gospodarowanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie.
- Ustalanie regulaminu pracy Urzędu.
- Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
- Załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych.
- Gospodarowanie, zgodnie ze Statutem, funduszem płac oraz innymi funduszami Urzędu.
- Powoływanie i odwoływanie swojego Zastępcy w drodze zarządzenia.
- Zatrudnianie i zwalnianie pracowników Urzędu.
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Nadzór nad pracami wydziałów oraz samodzielnymi stanowiskami pracy.
- Nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze Statutu.
- Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżonych na rzecz innych podmiotów.
- Spełnianie roli terenowego organu obrony cywilnej.
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa i uchwałami do kompetencji Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B1.12
nr tel. 13-460-80-00 ( centrala )
e-mail: um@ustrzyki-dolne.pl