Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu działania administracji publicznej.
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy.
- przygotowywanie projektów uchwał Rady.
- wykonywanie i określanie sposobu wykonywania uchwał Rady oraz przedkładanie na sesjach sprawozdań z ich wykonania.
- ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu.
- przedkładanie uchwał Wojewodzie, a w zakresie spraw budżetowych również Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
- reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.
- gospodarowanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków i propozycji Radzie.
- ustalanie regulaminu pracy Urzędu.
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
- załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych.
- gospodarowanie, zgodnie ze Statutem, funduszem płac oraz innymi funduszami Urzędu.
- powoływanie i odwoływanie swojego Zastępcy w drodze zarządzenia.
- zatrudnianie i zwalnianie pracowników Urzędu.
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- nadzór nad pracami wydziałów oraz samodzielnymi stanowiskami pracy.
- nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych Gminy.
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze Statutu.
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżonych na rzecz innych podmiotów.
- spełnianie roli terenowego organu obrony cywilnej.
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych przepisami prawa i uchwałami do kompetencji Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B1.12
nr tel. 13-460-80-00 ( centrala )
e-mail: um@ustrzyki-dolne.pl