Pisemna interpretacja w indywidualnych sprawach, co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów, z których wynika obowiązek wnoszenia opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie pisemnej interpretacji.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem interpretacji może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.
Opłaty:
40zł – opłata za wniosek o wydanie interpretacji (w przypadku wystąpienia w jednym wniosku o wydanie interpretacji odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych pobiera się opłatę od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego). Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych.
17zł – opłata za pełnomocnictwo
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
- bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych https://bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, parter, pokój nr B0.7,
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Ustrzyk Dolnych, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
- Przedsiębiorca we wniosku o wydanie interpretacji jest obowiązany przedstawić własne stanowisko w sprawie.
- W razie nieuiszczenia opłaty za wniosek w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Interpretacja nie jest wiążąca dla przedsiębiorcy, jednakże przedsiębiorca nie może być obciążony jakimikolwiek daninami publicznymi, sankcjami administracyjnymi, finansowymi lub karami w zakresie, w jakim zastosował się do uzyskanej interpretacji.
- Interpretacja jest wiążąca dla organów administracji publicznej lub państwowych jednostek organizacyjnych właściwych dla przedsiębiorcy i może zostać zmieniona wyłącznie w drodze wznowienia postępowania. Nie zmienia się interpretacji, w wyniku której nastąpiły nieodwracalne skutki prawne.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.).
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciw-działaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 165 ze zm.).
- Uchwały Rady Miejskiej Nr LII/642/18 r. z dnia 03 sierpnia 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży na terenie Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2018, poz. 3567 z dnia 17.08.2018 r.)
- Ustawa z dnia 06 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).
Osoba prowadząca: Katarzyna Wnuk – kierownik wydziału,
parter, pokój nr B0.7, nr tel. (013) 460-80-17,
email: k.wnuk@ustrzyki-dolne.pl