Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:
- gospodarowanie zasobem nieruchomości mienia komunalnego, a w szczególności:
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- zarządzanie nieruchomościami mienia komunalnego,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, zamianą oraz wykupem nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z zarządem, dzierżawą, najmem i użyczeniem nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
- przekazywanie nieruchomości innym podmiotom w drodze darowizny,
- sporządzanie wyceny nieruchomości mienia komunalnego,
- wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępnione z zasobu oraz prowadzenie windykacji tych należności,
- uwłaszczanie osób fizycznych i prawnych.
- prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w użytkowanie wieczyste, naliczanie opłat wynikających z tego tytułu oraz prowadzenie windykacji tych należności,
- prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- występowanie z wnioskami do Wojewody o stwierdzenie prawa własności nieruchomości na rzecz Gminy Ustrzyki Dolne,
- przeprowadzanie regulacji stanu prawnego nieruchomości w księgach wieczystych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z podziałem
i rozgraniczeniem nieruchomości, - prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wejście w teren na nieruchomości mienia komunalnego,
- nadzór i koordynacja Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Ustrzyki Dolne,
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: A.06, A.07, A.08
nr tel. 13-460-80-13, 13-460-80-12, 13-465-60-44
e-mail: geodezja@ustrzyki-dolne.pl