Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. oświaty należy w szczególności:
- prowadzenie i koordynacja działalności oświatowo-wychowawczej w Gminie.
- analiza poprawności arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli, przekazywanie projektów arkuszy organizacji do zaopiniowania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny.
- sporządzanie sprawozdania SIO oraz nadzór w zakresie poprawności przekazywanych danych do SIO przez podległe jednostki.
- prowadzenie Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych zgodnie z Nowym SIO i wprowadzanie danych do systemu na bieżąco, wydawanie upoważnień do dostępu do bazy SIO w jednostkach.
- przygotowywanie postępowań w sprawie uzyskiwania awansu na stopień nauczyciela mianowanego (analiza wniosku i dokumentów, przygotowanie pism, zarządzeń wraz z regulaminem pracy komisji egzaminacyjnej, przygotowanie protokołów, zaświadczeń i aktów nadania).
- przygotowywanie postępowań konkursowych na dyrektorów jednostek oświatowych.
- przygotowywanie dokumentacji z zakresu powierzenia obowiązków dyrektora.
- przygotowywanie oceny dyrektora przy współpracy z radą rodziców, radą pedagogiczną, związkami zawodowymi i Kuratorem Oświaty.
- przygotowywanie decyzji w sprawie Indywidualnego nauczania oraz indywidualnej rewalidacji.
- przygotowywanie decyzji w sprawie uzupełniania etatów nauczycieli.
- przygotowywanie dokumentów w związku z nagrodami z okazji Dnia Edukacji Narodowej oraz wniosków o nagrody MEN i Kuratora.
- prowadzenie spraw z zakresu dofinansowanie dokształcania nauczycieli.
- przygotowywanie projektów uchwał związanych z oświatą.
- przygotowywanie dokumentacji związanej z likwidacją szkół.
- nadzór nad kontrolą spełniania obowiązku szkolnego wykonywaną przez dyrektorów.
- prowadzenie dokumentacji z zakresu obniżenia dyrektorom tygodniowego wymiaru zajęć.
- przygotowywanie i analiza dokumentacji związanej z dowożeniem dzieci przedszkolnych, dzieci i młodzieży szkolnej oraz dzieci niepełnosprawnych do szkół.
- przeprowadzanie analiz z zakresu działalności jednostek oświatowych, m. in.: analiza demografii, ilości dzieci i uczniów w podległych jednostkach, wyników OKE, urlopów dla poratowania zdrowia.
- sporządzanie wniosków o zwiększenie subwencji.
- archiwizowanie i przechowywanie sporządzanych dokumentów.
- przygotowywanie planów szkoleń na dany rok.
- współpraca ze związkami zawodowymi.
- bieżąca współpraca z poszczególnymi wydziałami Urzędu oraz z dyrektorami jednostek, MEN, KO i innym instytucjami w odniesieniu do spraw oświatowych.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
ul. Dobra 6
Ustrzyki Dolne
tel. 13-461-16-07
e-mail: m.glowniak@ustrzyki-dolne.pl