Środowiskowego Domu Samopomocy
w Ustrzykach Dolnych
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 1
Regulamin organizacyjny Środowiskowego Domu Samopomocy w Ustrzykach Dolnych zwany dalej regulaminem określa szczegółową organizację i zasady działania Środowiskowego Domu Samopomocy zwanego dalej Domem.
§ 2
Dom jest jednostką organizacyjną Urzędu Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne.
§ 3
Obsługę finansowo-księgową Domu zapewnia Urząd Miejski.
§ 4
Dom jest formą oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
§ 5
Siedziba Domu mieści się przy ulicy Wyzwolenia 7 w Ustrzykach Dolnych.
II. KIEROWNICTWO.
§ 6
1. Domem zarządza Kierownik, który odpowiada za całokształt jego działalności.
2. Do zadań i kompetencji Kierownika należy w szczególności:
- organizowanie prac Środowiskowego Domu Samopomocy,
- podejmowanie działań zapewniających realizację zadań,
- zatrudnianie personelu, ustalanie zakresów obowiązków,
- ustalanie wysokości wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- kontrola wewnętrzna,
- racjonalne gospodarowanie mieniem,
- podpisywanie pism, aktów prawa wewnętrznego,
- sporządzanie sprawozdań do organów administracji publicznej,
- podnoszenie kwalifikacji kadry Domu.
III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA.
§ 7
Wewnętrzną strukturę Domu stanowią jedno i wieloosobowe stanowiska pracy.
§ 8
W skład Domu wchodzą następujące stanowiska pracy:
- kierownik
- pielęgniarka
- terapeuta zajęciowy-opiekun
- pracownik administracyjny-gospodarczy
- kierowca
- psycholog
- pedagog
- sprzątaczka
- konserwator
§ 9
Kierownik Domu może łączyć stanowiska pracy regulując to zakresami czynności.
IV. ZASADY PODPISYWANIA PISM.
§ 10
Do podpisu Kierownika zastrzeżone są:
- pisma w sprawach, do których został upoważniony odrębną uchwałą Zarządu,
- pisma w sprawach należących do jego właściwości,
- pisma do organu założycielskiego i organów nadzoru,
- pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Kierownika do jego podpisu.
§ 11
Na czas nieobecności Kierownik może upoważnić pracowników do załatwiania spraw w jego imieniu.
§ 12
Upoważnienie, o którym mowa w § 11 udzielane jest w formie pisemnej.
V. ZASADY FUNKCJONOWANIA.
§ 14
Uczestnicy przyjmowani są do Domu na podstawie decyzji administracyjnej Kierownika MGOPS w Ustrzykach Dolnych w porozumieniu z Kierownikiem Domu.
§ 15
Do zadań Środowiskowego Domu Samopomocy należy rozwijanie u uczestników następujących umiejętności:
- umiejętności życia codziennego, w szczególności:
- dbania o higienę i wygląd zewnętrzny,
- dbania o czystość i porządek we własnym mieszkaniu,
- przygotowanie posiłków,
- umiejętności społecznych i interpersonalnych, w szczególności:
- motywowanie do nawiązywania kontaktów społecznych
- motywowanie do aktywności i odpowiedzialności,
- kształtowanie umiejętności współpracy i komunikowania się w grupie na zasadach otwartości, partnerstwa i wzajemności,
- umiejętności spędzania wolnego czasu, w szczególności:
- rozwijanie zainteresowań uczestników,
- rozwijania umiejętności korzystania z takich form spędzania czasu wolnego jak turystyka, udział w imprezach kulturalnych, sportowych, towarzyskich itp.
§ 16
Przy realizacji zadań Dom współpracuje z:
- ośrodkami pomocy społecznej,
- innymi domami,
- rodzinami uczestników,
- organizacjami pozarządowymi,
- kościołami,
- pracodawcami,
- placówkami służby zdrowia,
- innymi realizującymi podobne cele statutowe.
§ 17
Kierownik przyjmuje strony w ramach skarg i wniosków w ustalonym czasie, podanym do powszechnej wiadomości.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
§ 18
Porządek wewnętrzny w Domu, a także związane z procesem pracy prawa i obowiązki pracowników określa regulamin pracy Środowiskowego Domu Samopomocy zatwierdzony przez Zarząd Miejski.
§ 19
Zmiana regulaminu wymaga uchwały Zarządu Miejskiego.
§ 20
Regulamin wchodzi w życie z dniem ............................ .