Do zadań Wydziału Pozyskiwania Środków Zewnętrznych należy w szczególności:
- bieżące śledzenie i wyszukiwanie programów pomocowych Unii Europejskiej i innych krajów spoza Europy przydatnych dla Gminy oraz przedstawianie i konsultowanie z Burmistrzem i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy potencjalnych możliwości pozyskiwania funduszy na realizację gminnych inwestycji.
- bieżące śledzenie i wyszukiwanie programów krajowych przydatnych dla Gminy oraz przedstawianie i konsultowanie z Burmistrzem i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy potencjalnych możliwości pozyskiwania funduszy na realizację gminnych inwestycji.
- przygotowywanie wniosków pomocowych dla Gminy oraz wspomaganie i nadzór działań kierowników jednostek organizacyjnych i budżetowych Gminy w staraniach o środki zewnętrzne.
- zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy europejskich, z funduszy pochodzących z innych zagranicznych źródeł oraz z funduszy krajowych poprzez koordynowanie i monitorowanie procesu ich wdrażania.
- udział w przygotowaniu dokumentów dotyczących zamówień publicznych na wykonanie zadań wpisanych do projektów.
- przygotowywanie umów z wykonawcami zadań objętych projektami.
- przygotowywanie wniosków o płatność.
- tłumaczenie dokumentów niezbędnych w procesie przygotowania i wdrażania projektów transgranicznych.
- nadzór i aktualizacja Strategii Rozwoju Gminy Ustrzyki Dolne.
- nadzór i aktualizacja Strategii Ponadlokalnej.
- nawiązywanie i podtrzymywanie współpracy partnerskiej w ramach realizacji projektów transgranicznych.
- właściwe gromadzenie i archiwizowanie całości dokumentacji związanej z wnioskami pomocowymi i realizacją projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.
- obsługa inwestorów i przedsiębiorców w ramach Punktu Obsługi Inwestora w tym:
- przygotowywanie ofert inwestycyjnych gminy, ich weryfikacja i aktualizacja, w tym nadzór nad danymi niezbędnymi do jej opracowania,
- weryfikacja oferty inwestycyjnej i działań POI pod kątem zgodności ze „Strategią rozwoju społeczno-gospodarczego gminy”, w szczególności w zakresie ładu przestrzennego i gospodarki nieruchomościami,
- organizacja oraz udział w organizowanych przez JST działaniach promujących ofertę inwestycyjną gminy,
- udzielanie informacji przedsiębiorcom i inwestorom, w tym prezentacja posiadanej przez gminę oferty inwestycyjnej,
- organizowanie w razie potrzeby wizyt lokalizacyjnych inwestorów na terenie gminy i współdziałanie z innymi podmiotami w tym zakresie,
- asystowanie inwestorom w niezbędnych procedurach administracyjnych i prawnych na poziomie gminy, występujących w trakcie realizacji projektu inwestycyjnego,
- opieka poinwestycyjna dla podmiotów gospodarczych łącznie ze wsparciem podmiotów gospodarczych, które już działają na terenie gminy,
- współdziałanie z podmiotami zaangażowanymi w obsługę inwestora na szczeblu ponadgminnym, w szczególności z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi i innymi partnerami zagranicznymi,
- znajomość i przestrzeganie standardów obsługi inwestora na każdym etapie działania.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B1.3, B1.4, B1.5, B1.6
nr tel. 13 460 80 19, 13 460 80 29, 13 460 87 30, 13 460 87 31.
e-mail: m.gadela@ustrzyki-dolne.pl