Wpis, zmiany oraz wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Przedsiębiorcy, którzy zamierzają prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne są zobowiązani do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Ustrzyk Dolnych. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz Ustrzyk Dolnych na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest możliwy po złożeniu stosownego wniosku wraz z oświadczeniem dostępnym w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (pok. nr B0.8) lub pliku do pobrania poniżej.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej NIP,
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
- Numer rejestrowy.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określonej na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519, z późn. zm.) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy”.
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
- podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wniosek o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca jest obowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła zmiana tych danych. Uzupełnienie wniosku do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku złożenia stosownego wniosku o zmianę danych w rejestrze działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Stosowny wniosek jest dostępny w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (pok. nr B0.8) lub pliku do pobrania poniżej. Za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności Regulowanej w przypadku rozszerzenia zakresu działalności pobiera się opłatę skarbową wynosi 25,00 zł.
Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Wykreślenie z Rejestru działalności Regulowanej jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku złożenia stosownego wniosku o wykreślenie z Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wzór wniosku jest dostępny w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych (pok. nr B0.8) lub pliku do pobrania poniżej.
Burmistrz wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy. Natomiast w przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do Burmistrza w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.
Osoby prowadzące:
- Beata Chojnacka - inspektor,
pokój nr B0.8, parter, tel. (013) 460-80-20
e-mail odpadykomunalne@ustrzyki-dolne.pl