Wymagane dokumenty:
- Podanie o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane objęte ewidencją działalności gospodarczej prowadzoną przez Urząd Miejski w Ustrzyki Dolne
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej
Opłaty:
17 zł za wydanie zaświadczenia.
- Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
- Zwolnione z opłaty skarbowej są:
- jednostki budżetowe,
- jednostki samorządu terytorialnego,
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, I piętro, pokój nr 23,
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych
Termin odpowiedzi:
Do 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Ustrzyk Dolnych w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia.
Uwagi:
W zaświadczeniu potwierdza się dane z wpisów, które nie zostały przekazane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), to jest dane:
- o przedsiębiorcach, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011 r.
- o przedsiębiorcach, w zakresie informacji historycznych o wpisie w czasie, gdy organem ewidencyjnym był Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych (do dnia przekazania wpisu do CEIDG – nie później niż do 31 grudnia 2011 r.).
Informacje są udostępniane wyłącznie na podstawie pisemnego, odpowiednio umotywowanego wniosku gdy ich uzyskanie jest niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
Podstawa prawna:
- Ustawa Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221 ze zm.)
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2023 r . poz. 775 ze zm.)
- Ustawa o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2019 poz. 1781 z późń. zm).
Osoba prowadząca: Katarzyna Wnuk – kierownik wydziału,
parter, pokój nr B0.7, nr tel. (013) 460-80-17,
email: k.wnuk@ustrzyki-dolne.pl