Zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Wykaz zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwiać wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa.
Opłaty:
Opłata za wydanie zezwolenia:
1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
1,4% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
2,7% – wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Opłata skarbowa
17 zł - za pełnomocnictwo.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
- bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych,
Opłata wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych lub bezpośrednio w kasie. Na stronie głównej BIP Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych http://www.bip.ustrzyki-dolne.pl/ znajdują się dane niezbędne do wykonania przelewu.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, parter, pokój nr B0.7,
Jednostka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych
Termin odpowiedzi:
Do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Ustrzyk Dolnych, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
- likwidacja punktu sprzedaży,
- upływ terminu ważności zezwolenia,
- zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
- zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
- nie złożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub nie dokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.
Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.
Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.
Urząd Miejski w Ustrzykach Dolnych, parter, pokój nr B0.7,
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.).
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciw-działaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2023 r. poz. 165 ze zm.).
- Uchwały Rady Miejskiej Nr LII/642/18 r. z dnia 03 sierpnia 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży na terenie Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2018, poz. 3567 z dnia 17.08.2018 r.)
- Ustawa z dnia 06 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 ze zm.).
Osoba prowadząca: Katarzyna Wnuk – kierownik wydziału,
parter, pokój nr B0.7, nr tel. (013) 460-80-17,
email: k.wnuk@ustrzyki-dolne.pl