ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH LUB OSADNIKÓW W INSTALACJACH PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW I TRANSPORT NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH NA TERENIE GMINY USTRZYKI DOLNE
Przedmiotowe zezwolenie wydawane jest na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2024 poz. 399 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych powinien zawierać:
- Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- Określenie przedmiotu i obszaru działalności;
- Określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
- Informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
- Proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
- Określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć:
- Dokument potwierdzający prawo do dysponowania terenem, na którym zlokalizowana jest baza transportowa.
- Dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdami asenizacyjnymi przeznaczonymi do świadczenia usług, którymi będą opróżniane zbiorniki bezodpływowe i wykonywany transport nieczystości ciekłych.
- Dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stacje zlewne.
- Aktualne zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych.
- Aktualne zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości w płaceniu na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Oświadczenie, o którym mowa w pkt 4 i 5 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Dokument potwierdzający aktualne badania techniczne pojazdów, które będą wykorzystywane do prowadzenia działalności objętej wnioskiem.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia lub zmianę warunków udzielonego zezwolenia.
- Pełnomocnictwo (jeśli przedsiębiorca występuje przez pełnomocnika) wraz z opłatą skarbową.
- Przedsiębiorca nie posiadający własnego zaplecza technicznego i sanitarnego powinien przedstawić podpisaną umowę z innym podmiotem na korzystanie z wymienionych obiektów z możliwością naprawy i konserwacji, mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych.
Uwagi:
Burmistrz Ustrzyk Dolnych jest organem właściwym do wydania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, w przypadku świadczenia usług na terenie Gminy Ustrzyki Dolne.
Zezwolenia udziela się w drodze decyzji na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Miejsce złożenia wniosku:
Wniosek należy złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych ul. Kopernika 1, 38-700 Ustrzyki Dolne (w poniedziałki w godz. 7:30-17:00, od wtorku do piątku w godz. 7:30-15:30).
Opłaty:
- 107 zł opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych (część III ust. 42 załącznika od ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tekst jedn. Dz.U.2023 poz.2111 z późn. zm.).
- 53,50 zł – opłata skarbowa za zmianę warunków wydanego zezwolenia, jeżeli dot. rozszerzenia zakresu działalności objętej zezwoleniem lub terminu zezwolenia (tj.50% stawki określonej od zezwolenia).
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Ustrzykach Dolnych ul. Mikołaja Kopernika 1 lub na rachunek bankowy nr rachunku: 50 8621 0007 2001 0012 3347 0001.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Decyzje wydaje się w ciągu miesiąca, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2023 poz. 1469 tekst jedn. z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Klimatu Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Dz. U. 2023 poz. 322)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 193, poz. 1617).
- Uchwała nr LXVI/895/23 Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych z dnia 13 kwietnia 2023 r. w sprawie: określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Ustrzyki Dolne.
Osoby prowadzące:
Ewelina Leicht – pomoc administracyjna
pokój nr A.1.4, I piętro,
tel. (013) 460-80-06
email e.leicht@ustrzyki-dolne.pl