Do zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
- Pełnienie nadzoru nad:
- zapewnieniem przetwarzania danych zgodnie z zasadami przetwarzania wynikającymi z przepisów RODO,
- oceną skutków dla ochrony danych,
- spełnianiem obowiązku informacyjnego,
- incydentami bezpieczeństwa i ochrony danych,
- zapewnieniem stopnia bezpieczeństwa odpowiadającego ryzyku,
- ochroną praw osób, których dane dotyczą.
- sprawowanie nadzoru nad procesem wydawania upoważnień i uprawnień
do systemów informatycznych, - sporządzanie i aktualizowanie polityki ochrony danych osobowych,
- wspieranie zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych w Urzędzie,
w zakresie dotyczącym ochrony danych osobowych, - zgłaszania naruszenia bezpieczeństwa do organu nadzorczego oraz osób, których dane dotyczą,
- prowadzenia rejestru czynności przetwarzania,
- prowadzenia rejestru naruszeń,
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
- monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora
lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych,
w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty, - udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych
oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO, - współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz
z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia, - archiwizowanie i przechowywanie sporządzanych dokumentów,
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami
i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami, - wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B1.6
nr tel. 13-460-87-30
e-mail: iodo@ustrzyki-dolne.pl