Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
- Zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu.
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
- Prowadzenie ewidencji urlopów, czasu pracy, obecności w pracy i wyjazdów służbowych.
- Obsługa organizacyjno-techniczna Urzędu.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli.
- Prowadzenie książki kontroli zewnętrznej Urzędu.
- Prowadzenie książki obiektu dla budynku Urzędu.
- Prenumerata czasopism, zaopatrzenie Urzędu w wydawnictwa fachowe.
- Obsługa gospodarcza i socjalna Urzędu.
- Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu wyborów powszechnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji dotyczących imprez masowych i zgromadzeń.
- Sporządzanie protokołów z sesji Rady zgodnie z zasadami określonymi przez Statut i Regulamin Rady.
- Prowadzenie rejestru zawierającego informację o treści uchwał i wniosków Rady oraz zakresie i stopniu ich realizacji.
- Udział w pracach nad przygotowaniem projektów uchwał.
- Przygotowywanie materiałów potrzebnych do pracy na posiedzeniach komisji i na sesjach Rady.
- Terminowe informowanie radnych, członków komisji i zaproszonych gości o posiedzeniach.
- Informowanie o terminach i porządku dziennym sesji oraz o ważniejszych postanowieniach i pracach samorządu poprzez wywieszanie odpowiednich informacji na tablicy ogłoszeń Rady.
- Prowadzenie dokumentacji pracy poszczególnych komisji Rady oraz uczestniczenie w ich pracach w miarę potrzeb.
- Prowadzenie ewidencji udziału radnych w sesjach, na posiedzeniach komisji oraz przygotowywanie materiałów - wykazów obecności dla potrzeb księgowości.
- Prowadzenie graficznego wykazu frekwencji radnych na posiedzeniach sesji, uwidocznionego w biurze Rady.
- Przyjmowanie i rejestrowanie wniosków mieszkańców Gminy kierowanych do Rady celem ich rozpatrzenia i załatwienia.
- Obsługa posiedzeń oraz działalności innych rad powołanych w drodze uchwały Rady.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi z terenu Gminy.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej dotacji dla organizacji pozarządowych.
- Opracowywanie Programu Współpracy Gminy Ustrzyki Dolne z organizacjami pozarządowymi.
- Współpraca z podmiotami ekonomii społecznej na terenie Gminy.
- Obsługa posiedzeń Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
- Przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego i wydawanie decyzji w tym zakresie.
- Sprawdzanie komputerów programem antywirusowym.
- Zgłaszanie do naprawy sprzętu lub programów komputerowych.
- Zamieszczanie na stronach Urzędu i usuwanie z nich informacji dotyczących ważnych wydarzeń w Gminie.
- Zamieszczanie informacji i ogłoszeń na BIP.
- Wykonywanie zleconej dokumentacji zdjęciowej i zamieszczanie jej na stronach Urzędu.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Punkt ds. Obsługi Interesantów tworzy się w ramach Wydziału Organizacyjnego. Do jego zadań należy w szczególności:
- Udzielanie informacji oraz kierowanie interesantów do właściwych Wydziałów .
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej.
- Nadzór nad procesem przeglądania przez interesantów dokumentów urzędowych, których możliwość udostępniania wynika z odrębnych ustaw.
- Udzielanie pomocy osobom niepełnosprawnym przy załatwianiu spraw urzędowych.
- Informowanie interesantów o trybie załatwiania spraw w Urzędzie.
- Dbanie o prawidłowy pierwszy kontakt interesanta z Urzędem.
- Prowadzenie tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu.
- Ewidencja wyjść służbowych pracowników Urzędu.
- Organizowanie i obsługa uroczystości, rocznic i innych imprez okolicznościowych w Urzędzie.
- Przygotowywanie listów, wystąpień i pism na zlecenie Burmistrza.
- Przygotowywanie oraz publikowanie na stronie internetowej Urzędu notatek prasowych oraz zdjęć z wydarzeń Gminy.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: A1.6, A1.7, A1.8, A1.9, A1.11, B1.1
nr tel. 13-460-80-09 ; 13-460-80-10 ; 13-460-80-21 ; 13-465-60-47 ; 13-465-60-43
e-mail: woo@ustrzyki-dolne.pl