Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu.
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
- prowadzenie ewidencji urlopów, czasu pracy, obecności w pracy i wyjazdów służbowych.
- obsługa organizacyjno-techniczna Urzędu.
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków obywateli.
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznej Urzędu.
- prowadzenie książki obiektu dla budynku Urzędu.
- obsługa gospodarcza i socjalna Urzędu.
- udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu wyborów powszechnych.
- organizacja wydarzeń promujących gminę Ustrzyki Dolne.
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji dotyczących imprez masowych i zgromadzeń.
- prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- sporządzanie protokołów z sesji Rady zgodnie z zasadami określonymi przez Statut i Regulamin Rady.
- prowadzenie rejestru zawierającego informację o treści uchwał i wniosków Rady oraz zakresie i stopniu ich realizacji.
- udział w pracach nad przygotowaniem projektów uchwał.
- przygotowywanie materiałów potrzebnych do pracy na posiedzeniach komisji i na sesjach Rady.
- terminowe informowanie radnych, członków komisji i zaproszonych gości o posiedzeniach.
- informowanie o terminach i porządku dziennym sesji oraz o ważniejszych postanowieniach i pracach samorządu poprzez wywieszanie odpowiednich informacji na tablicy ogłoszeń Rady.
- prowadzenie dokumentacji pracy poszczególnych komisji Rady oraz uczestniczenie w ich pracach w miarę potrzeb.
- prowadzenie ewidencji udziału radnych w sesjach, na posiedzeniach komisji oraz przygotowywanie materiałów - wykazów obecności dla potrzeb księgowości.
- prowadzenie graficznego wykazu frekwencji radnych na posiedzeniach sesji, uwidocznionego w biurze Rady.
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków mieszkańców Gminy kierowanych do Rady celem ich rozpatrzenia i załatwienia.
- obsługa posiedzeń oraz działalności innych rad powołanych w drodze uchwały Rady.
- współpraca z organizacjami pozarządowymi z terenu Gminy.
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej dotacji dla organizacji pozarządowych.
- opracowywanie Programu Współpracy Gminy Ustrzyki Dolne z organizacjami pozarządowymi.
- współpraca z podmiotami ekonomii społecznej na terenie Gminy.
- obsługa posiedzeń Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
- sprawdzanie komputerów programem antywirusowym.
- zgłaszanie do naprawy sprzętu lub programów komputerowych.
- zamieszczanie na stronach Urzędu i usuwanie z nich informacji dotyczących ważnych wydarzeń w Gminie.
- zamieszczanie informacji i ogłoszeń na BIP.
- wykonywanie zleconej dokumentacji zdjęciowej i zamieszczanie jej na stronach Urzędu.
- administrowanie siecią komputerową i istniejącymi zasobami programowymi Urzędu, a w szczególności:
- usuwanie usterek,
- szkolenie osób obsługujących komputery w Urzędzie,
- nadzór nad programami komputerowymi użytkowanymi w Urzędzie.
- zapewnienie ciągłości działania sieci informatycznej Urzędu.
- tworzenie i administrowanie serwisem internetowym Urzędu (strona www).
- aktualizacja wykorzystywanego oprogramowania i baz danych.
- nadzór i konserwacja monitoringu miejskiego oraz monitoringu wewnętrznego Urzędu.
- archiwizowanie i przechowywanie sporządzanych dokumentów.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Punkt ds. Obsługi Interesantów tworzy się w ramach Wydziału Organizacyjnego. Do jego zadań należy w szczególności:
- Udzielanie informacji oraz kierowanie interesantów do właściwych Wydziałów .
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej.
- Nadzór nad procesem przeglądania przez interesantów dokumentów urzędowych, których możliwość udostępniania wynika z odrębnych ustaw.
- Udzielanie pomocy osobom niepełnosprawnym przy załatwianiu spraw urzędowych.
- Informowanie interesantów o trybie załatwiania spraw w Urzędzie.
- Dbanie o prawidłowy pierwszy kontakt interesanta z Urzędem.
- Prowadzenie tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu.
- Ewidencja wyjść służbowych pracowników Urzędu.
- Organizowanie i obsługa uroczystości, rocznic i innych imprez okolicznościowych w Urzędzie.
- Przygotowywanie listów, wystąpień i pism na zlecenie Burmistrza.
- Przygotowywanie oraz publikowanie na stronie internetowej Urzędu notatek prasowych oraz zdjęć z wydarzeń Gminy.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: A1.6, A1.7, A1.8, A1.9, A1.11, B1.1
nr tel. 13-460-80-09; 13-460-80-10; 13-460-80-21; 13-465-60-47; 13-465-60-43
e-mail: woo@ustrzyki-dolne.pl