Do zadań Wydziału Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- prowadzenie i koordynowanie prac związanych z opracowaniem planów zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowanie założeń do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zmiany „Studium” wraz z analizami z zakresu kształtowania ładu przestrzennego Gminy Ustrzyki Dolne,
- prowadzenie całości postępowania i wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek w planach zagospodarowania przestrzennego oraz wypisów i wyrysów z tych planów,
- prowadzenie całości postępowania i wydawanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych,
- prowadzenie całości postępowania i wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- udział w pracach Zespołu Uzgodnień Projektowych,
- koordynowanie zadań inwestycyjnych w oparciu o dokumenty planistyczne i strategiczne Gminy Ustrzyki Dolne,
- określenie wymaganej dokumentacji technicznej i formalno-prawnej pod planowane inwestycje związane z pozyskaniem środków zewnętrznych,
- okresowa ocena skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planów miejscowych i oceny aktualności tych planów,
- prowadzenie spraw w zakresie sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
- opiniowanie planów ruchu zakładów górniczych,
- opiniowanie koncesji na wydobywanie kopalin,
- opiniowanie projektów prac geologicznych i hydrogeologicznych,
- kompleksowe wsparcie mieszkańców w wymianie źródeł ciepła i termomodernizacji budynków, montażu instalacji OZE, jak również rozwiązań w zakresie oszczędności energii wody oraz środków,
- pomoc w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych działań (w tym Mój Prąd, Moje Mieszkanie, Moje Ciepło, Ulga termomodernizacyjna itp.),
- kompleksowe wsparcie osób ubogich energetycznie, współpraca z MGOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz zapewnienie wsparcia technicznego dla zidentyfikowanych gospodarstw (pomoc w znalezieniu środków na głęboką termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania i/lub montażu instalacji OZE oraz wdrożeniu rozwiązań oszczędzających energię i wodę),
- pomoc w uzyskaniu dofinansowania z Programu STOP SMOG,
- inicjowanie i prowadzenie lokalnych działań informacyjno-edukacyjnych oraz współpraca w tym zakresie z doradcami subregionalnymi (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów, organizacja spotkań z lokalnymi liderami np. księżmi, lekarzami, kołami gospodyń w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie, organizacja i prowadzenie lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia, racjonalnego zużycia energii),
- identyfikacji budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków na realizacje niezbędnych działań,
- wsparcie samorządu gminnego oraz mieszkańców gminy w zakresie pozyskiwania wsparcia finansowego na działania w zakresie poprawy jakości powietrza oraz efektywności energetycznej ze środków krajowych i unijnych, w tym współpraca z Biurem Informacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego,
- współpraca w ramach planowania przestrzennego w zakresie zielono-błękitnej infrastruktury, w tym udział przy tworzeniu gminnych dokumentów strategicznych: planów i programów, przygotowaniu projektów i wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych,
- działania edukacyjno-informacyjne w zakresie racjonalnego gospodarowania energią,
- współpraca z wojewódzkim koordynatorem ds. jakości powietrza oraz doradcami subregionalnymi,
- prowadzenie sprawozdawczości merytorycznej i finansowej z realizowanych projektów,
- sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu pracy Wydziału,
- archiwizowanie i przechowywanie sporządzanych dokumentów,
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: A0.1,
nr tel. 13-460-80-27, 13-465-60-41
e-mail: m.kacperska@ustrzyki-dolne.pl, j.palka@ustrzyki-dolne.pl, j.zygmunt-wiecek@ustrzyki-dolne.pl,