Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- Nadzór i koordynacja pracy Warsztatu przy Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych.
- Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi.
- Koordynacja działań służb użyteczności publicznej.
- Współdziałanie w zakresie inwestycji komunalnych.
- Zapewnienie funkcjonowania urządzeń infrastruktury technicznej i nadzór nad ich eksploatacją.
- Nadzór nad targowiskami i parkingami.
- Krajowy drogowy przewóz osób i rzeczy.
- Współpraca ze służbą weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
- Organizowanie współpracy z sołectwami.
- Prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
- Wykonywanie zadań związanych z gospodarką wodną w zakresie swoich kompetencji.
- Prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów.
- Realizacja zadań z zakresu ustaw o ochronie środowiska.
- Programy pomocowe w zakresie rolnictwa i ochrony środowiska.
- Nadzór i koordynacja prac w zakresie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Miasta i Gminy Ustrzyki Dolne na lata 2015 – 2020 z perspektywą do roku 2021.
- Nadzór i koordynacja Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Ustrzyki Dolne.
- Nadzór i koordynacja Programu Ochrony Zabytków w Gminie Ustrzyki Dolne.
- Przyjmowanie wniosków i wydawanie decyzji w sprawie wycinki drzew.
- Prowadzenie ewidencji zabytków.
- Współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w sprawie ochrony obiektów zabytkowych na terenie Gminy oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
W ramach Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska tworzy się Warsztat przy Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych. Pracą Warsztatu kieruje Kierownik Warsztatu, do zadań Warsztatu należy w szczególności:
- Realizacja zadań związanych z wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez osoby wykonujące kary sądowe ograniczenia wolności i sporządzanie dokumentacji w tym zakresie.
- Wykonywanie napraw i remontów w budynku i na terenie Urzędu.
- Wykonywanie zleconych napraw i remontów w infrastrukturze komunalnej na terenie Gminy.
- Wykonywanie prac porządkowych i dbanie o tereny zielone na terenie Gminy.
- Pomoc techniczna i obsługa przy organizacji gminnych wydarzeń kulturalnych
i sportowych. - Pomoc techniczna i obsługa Lodowiska Miejskiego.
- Pomoc techniczna dla gminnych jednostek organizacyjnych.
- Kontrola wykupu biletów parkingowych i nadzór nad prawidłową eksploatacją parkometrów.
- Pobór opłaty na placu targowym.
- Dbanie o właściwe użytkowanie samochodów i powierzonego sprzętu.
- Współpraca z poszczególnymi Wydziałami i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
nr pokoju: A1.3, A1.4, A1.5, B0.8
nr tel. 13-460-80-06; 13-460-80-11; 13-460-80-08; 13-460-80-20
e-mail: um@ustrzyki-dolne.pl