Do zadań Wydziału Inwestycji i Drogownictwa należy w szczególności:
- planowanie i organizowanie procesów inwestycyjnych: zapewnienie wykonawstwa dokumentacji i robót budowlano - montażowych oraz nadzoru inwestorskiego w zakresie obiektów kubaturowych, liniowych i małej architektury w miejscach publicznych.
- przygotowywanie kosztorysów inwestorskich inwestycji.
- weryfikacja wniosków dotyczących przeznaczenia środków z funduszu sołeckiego pod względem technicznym.
- rozliczanie wykonywanych zadań inwestycyjnych i ich kontrola merytoryczna.
- planowanie, koordynacja, nadzór i rozliczanie remontów dróg lokalnych miejskich, gminnych i dojazdowych.
- nadzór i koordynacja prac w zakresie Planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Ustrzyki Dolne do 2030 roku.
- wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych.
- wydawanie decyzji lokalizacyjnych na umieszczenie urządzeń lub obiektów w pasie drogowym nie związanych z potrzebami dróg publicznych.
- wydawanie decyzji na lokalizację zjazdów z drogi publicznej.
- prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem dróg gminnych.
- prowadzenie ewidencji dróg na terenie gminy.
- opiniowanie projektów technicznych w zakresie połączeń z drogami gminnymi.
- prowadzenie sprawozdawczości o sieci dróg publicznych.
- wydawanie kart abonamentowych uprawniających do parkowania na urządzonych parkingach gminnych i strefach płatnego parkowania oraz prowadzenie spraw związanych ze strefą płatnego parkowania.
- oświetlenie uliczne: zapewnienie wykonawstwa dokumentacji i robót budowlano-montażowych oraz nadzoru inwestorskiego.
- prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem wód opadowych i roztopowych z terenów dróg i parkingów gminnych.
- poradnictwo w zakresie doboru dokumentacji budowlanej, gromadzenie katalogów i projektów typowych budownictwa.
- wdrażanie nowych technologii i materiałów w budownictwie.
- współpraca z administracją rządową, samorządem powiatowym i wojewódzkim w zakresie nadzoru urbanistycznego, architektonicznego i budowlanego.
- opiniowanie projektów obiektów budowlanych pod względem architektonicznym na terenie Gminy w kontekście ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego i zapewnienia walorów estetycznych.
- wykonywanie zadań określonych przepisami z zakresu zamówień publicznych, w tym planowanie i przygotowywanie zamówień publicznych.
- wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego.
- wyjaśnianie czynników decydujących o wyborze właściwego trybu postępowania.
- udział w podejmowaniu decyzji i ustalaniu kolejności działań.
- dokumentowanie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
- współpraca z poszczególnymi Wydziałami i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B2.1; B2.2; B2.3; B2.4; B2.5; B2.6;
tel. 13-460-80-05; 13-460-80-26; 13-460-80-28; 13-460-87-39; 13-465-60-40; 13-460-87-25;
e-mail: um@ustrzyki-dolne.pl