Do zadań Wydziału Inwestycji i Drogownictwa należy w szczególności:
- Planowanie i organizowanie procesów inwestycyjnych: zapewnienie wykonawstwa dokumentacji i robót budowlano - montażowych oraz nadzoru inwestorskiego.
- Przygotowywanie kosztorysów inwestorskich inwestycji.
- Weryfikacja wniosków dotyczących przeznaczenia środków z funduszu sołeckiego pod względem technicznym.
- Rozliczanie wykonywanych zadań inwestycyjnych i ich kontrola merytoryczna.
- Planowanie, koordynacja, nadzór i rozliczanie remontów dróg lokalnych miejskich, gminnych i dojazdowych.
- Nadzór i koordynacja prac w zakresie Planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną, cieplną i gazową dla Gminy Ustrzyki Dolne do 2030 roku.
- Wydawanie decyzji lokalizacyjnych, na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych i na umieszczanie urządzeń.
- Wydawanie decyzji na lokalizację zjazdów z drogi publicznej.
- Prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem dróg gminnych oraz projektami organizacji ruchu.
- Prowadzenie ewidencji dróg na terenie gminy.
- Opiniowanie projektów technicznych w zakresie połączeń z drogami gminnymi.
- Prowadzenie sprawozdawczości o sieci dróg publicznych.
- Oświetlenie uliczne - nadzór i rozliczanie.
- Poradnictwo w zakresie doboru dokumentacji budowlanej, gromadzenie katalogów i projektów typowych budownictwa.
- Propagowanie nowych technologii i materiałów w budownictwie.
- Współpraca z administracją rządową, samorządem powiatowym i wojewódzkim w zakresie nadzoru urbanistycznego, architektonicznego i budowlanego.
- Opiniowanie projektów obiektów budowlanych pod względem architektonicznym na terenie Gminy, w kontekście ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego i zapewnienia walorów estetycznych.
- wykonywanie zadań określonych przepisami z zakresu zamówień publicznych, w tym planowanie, przygotowywanie i udzielanie zamówień publicznych.
- Wybór trybu udzielenia zamówienia publicznego.
- Wyjaśnianie czynników decydujących o wyborze właściwego trybu postępowania.
- Udział w podejmowaniu decyzji i ustalaniu kolejności działań.
- Dokumentowanie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
- Współpraca z poszczególnymi Wydziałami i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: 12
tel. 13-460-80-19
e-mail: igp@ustrzyki-dolne.pl