Wydział Spraw Społecznych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem
Kierownik Wydziału Spraw Społecznych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego wykonuje funkcję Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Ustrzyki Dolne.
Do zadań Wydziału Spraw Społecznych, Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
- Gospodarowanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi oraz dbałość o ich stan, prowadzenie spraw na podstawie przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych i przepisów wykonawczych.
- Współpraca z Komisją Mieszkaniową Rady.
- Prowadzenie spraw dotyczących wspólnot mieszkaniowych (m. in. nadzór merytoryczny, ewidencja rocznych planów gospodarczych, prowadzenie dokumentacji).
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Przyjmowanie, weryfikowanie, przekształcanie w formę elektroniczną oraz przesyłanie wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Prowadzenie i koordynacja spraw związanych z działalnością przedsiębiorstw i innych jednostek gospodarczych w Gminie.
- Sporządzanie ankiet, kwestionariuszy dotyczących działalności gospodarczej i społecznej Gminy.
- Ewidencja ludności i wydawanie dowodów osobistych.
- Udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu wyborów powszechnych.
- Realizowanie zadań Gminy w zakresie ochrony zdrowia i profilaktyki przeciwalkoholowej.
- Wykonywanie zadań koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Ustrzykach Dolnych.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją przedsięwzięć obronnych i obrony cywilnej przez przedsiębiorstwa państwowe, prywatne, jednostki spółdzielcze i organizacje społeczne działające na terenie Gminy.
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej:
- Opracowywanie i aktualizacja, przy współudziale wydziałów Urzędu i innych instytucji, planu obrony cywilnej miasta i gminy,
- Instruowanie, opracowywanie danych wyjściowych i nadzorowanie opracowania planów w zakładach, instytucjach oraz nadzór nad ich realizacją,
- Instruowanie i koordynowanie opracowywanych planów specjalistycznych przez wydziały Urzędu,
- Opracowywanie projektów zarządzeń (postanowień) Burmistrza - Szefa obrony cywilnej, w sprawach realizacji zadań obrony cywilnej,
- Organizowanie szkoleń i narad koordynujących działalność OC we wszystkich zakładach pracy,
- Opracowywanie i aktualizowanie zestawów zadań w części obrony cywilnej dla Urzędu oraz ich aktualizacja.
- Koordynowanie przedsięwzięć zmierzających do zbudowania skutecznego systemu ochrony ludności i środowiska w przypadkach wystąpienia nagłych i rozległych zagrożeń czasu pokoju i wojny.
- Organizowanie i nadzorowanie realizacji przedsięwzięć zwiększających stopień ochrony zakładów pacy oraz obiektów użyteczności publicznej przed działaniem środków rażenia.
- Planowanie, organizowanie oraz sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i wykonywaniem zadań w zakresie:
- urządzeń specjalnych i budowli ochronnych, planowanych i istniejących,
- ochrony przed skażeniami ludności, zwierząt gospodarskich, płodów rolnych, artykułów żywnościowych, pasz i źródeł wody,
- przygotowanie realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia w mieście, na wsiach, zakładach pracy i środkach transportu,
- przygotowanie zakładów społecznej służby zdrowia do udzielania pomocy ludności poszkodowanej, w tym poszerzenie bazy szpitalnej w zastępcze miejsca szpitalne.
- Utrzymywanie w stałej gotowości Zespołu Reagowania Kryzysowego.
- Opracowanie i aktualizacja systemu powiadamiania, alarmowania oraz planu osiągania gotowości obronnej zespołów, systemów i formacji obrony cywilnej.
- Opracowanie oraz aktualizacja planu świadczeń na rzecz obrony oraz wydawanie decyzji w tym zakresie.
- Opracowanie i aktualizacja ilości i rodzajów formacji obrony cywilnej w stosunku do potrzeb, możliwości osobowych i sprzętowych.
- Organizowanie i koordynowanie szkolenia obronnego i obrony cywilnej.
- Nadzorowanie gospodarki sprzętem obrony cywilnej.
- Ustalanie potrzeb obrony cywilnej miasta i gminy w planach zagospodarowania przestrzennego oraz w planach społeczno-gospodarczych i rocznych.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków obrony cywilnej w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych oraz prowadzenie akcji ratunkowych.
- Prowadzenie spraw dotyczących ochrony przeciwpowodziowej.
- Inspirowanie prowadzenia działalności popularyzacyjno-propagandowej organizacjami społecznymi, a także środkami masowej informacji.
- Koordynacja spraw związanych z działalnością jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
- Prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu.
- Organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej na terenie Gminy.
- Przygotowanie rejestracji osób stających do kwalifikacji wojskowej.
- Współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie:
- Kierowania do służby przygotowawczej NSR,
- Przekazywania rodzicom medali „Zasłużony dla Obronności Kraju”.
- Utrzymywanie w aktualnym stanie Akcji Kurierskiej - doręczanie powołań żołnierzom rezerwy, przyjmowanie wniosków oraz wydawanie decyzji dotyczących świadczeń na rzecz obrony.
- Prowadzenie archiwum Urzędu.
- Dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami, podwładnymi i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami przez podległych pracowników.
- Wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: 20, 23
nr tel. 13-460-80-17 ; 13-460-80-07
e-mail:
Osoba odpowiedzialna za treść:Marcin OrganOstatnia aktualizacja: 05 / 10 / 2020Marcin OrganOpublikowano: 05 / 10 / 2020Historia zmian
- Przejdź do - strona Poprzednia
strona - Przejdź do - strona Następna
strona - Powrót do poprzedniej strony
- Drukuj treść tego artykułu
- Pobierz artykuł w formie pliku Pobierz
PDF - Kontakt z Urzędem