Do zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
- Pełnienie nadzoru nad:
- zapewnieniem przetwarzania danych zgodnie z zasadami przetwarzania wynikającymi z przepisów RODO,
- oceną skutków dla ochrony danych,
- spełnianiem obowiązku informacyjnego,
- incydentami bezpieczeństwa i ochrony danych,
- zapewnieniem stopnia bezpieczeństwa odpowiadającego ryzyku,
- ochroną praw osób, których dane dotyczą,
- sprawowanie nadzoru nad procesem wydawania upoważnień i uprawnień do systemów informatycznych.
- sporządzanie i aktualizowanie polityki ochrony danych osobowych.
- wspieranie zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych w Urzędzie, w zakresie dotyczącym ochrony danych osobowych.
- zgłaszania naruszenia bezpieczeństwa do organu nadzorczego oraz osób, których dane dotyczą.
- prowadzenia rejestru czynności przetwarzania.
- prowadzenia rejestru naruszeń.
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy niniejszego rozporządzenia oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie.
- monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO.
- współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia.
- archiwizowanie i przechowywanie sporządzanych dokumentów.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami. 24
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B1.6
nr tel. 13-460-87-30
e-mail: iodo@ustrzyki-dolne.pl