Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. archiwum należy w szczególności:
- gromadzenie materiałów archiwalnych kat. A i dokumentacji niearchiwalnej kat. B.
- współpraca z komórkami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i odpowiedniego ich przygotowania do przekazania do archiwum zakładowego.
- przyjmowanie w stanie uporządkowanym materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej z poszczególnych komórek organizacyjnych,
- przechowywanie i zabezpieczanie przejętej dokumentacji.
- prowadzenie pełnej ewidencji przechowywanych i wypożyczanych dokumentów.
- pomoc w archiwizacji dokumentacji z przeprowadzonych wyborów powszechnych.
- wykonywanie sprawozdawczości związanej z funkcjonowaniem archiwum.
- udostępnianie akt archiwalnych osobom upoważnionym. 26
- przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego w Rzeszowie.
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej po uprzednim uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego w Rzeszowie.
- porządkowanie dokumentacji, która znajduje się już w archiwum.
- utrzymywanie porządku i czytelnego oznakowania przechowywanej dokumentacji w archiwum.
- utrzymywanie stałych kontaktów z Archiwum Państwowym w Rzeszowie.
- przestrzeganie zakazu przechowywania w archiwum innych przedmiotów poza przedmiotami stanowiącymi jego wyposażenie.
- przestrzeganie zakazu wstępu do archiwum innych osób poza archiwistą zakładowym, przełożonymi, osobami prowadzącymi kontrolę oraz pracownikami zdającymi i korzystającymi z akt archiwalnych.
- udział w szkoleniach.
- dbałość o zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikami i współpracownikami oraz w kontaktach z obywatelami.
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych oraz zleconych przez Burmistrza.
Kontakt:
nr pokoju: B0.3
nr tel. 13-460-80-24
e-mail: b.cwikowska@ustrzyki-dolne.pl